Αυτό δήλωσαν δυο γερμανίδες δημοσιογράφοι όταν ρωτήθηκαν για το γυναικείο αναγνωστικό κοινό των εφημερίδων. Ενδιαφέρον άρθρο για το γυναικείο αναγνωστικό κοινό των εφημερίδων απο τη διεύθυνση http://woman.flash.gr/career/2007/2/7/4197id/. Όπως διαβάζω εκφράζεται η άποψη ότι το γυναικείο αναγνωστικό κοινό έχει παραμεληθεί συστηματικά και ενώ οι εφημερίδες γνωρίζουν ότι πρέπει να καλύψουν αυτή την ανάγκη, δεν έχουν ιδέα τι πρέπει να κάνουν για να προσελκύσουν τις αναγνώστριες. Ήδη παρατηρείται μια στροφή στη θεματολογία των πρωτοσέλιδων σοβαρών εφημερίδων με τίτλους που απευθύνονται καθαρά σε γυναίκες όπως "Πώς οι γυναίκες ασκούν την εξουσία» ή «Χρειαζόμαστε ένα νέο φεμινισμό».Υπάρχει πλέον η τάση οι εφημερίδες να κυνηγούν θέματα που ως τώρα ήταν αποκλειστικότητα των γυναικείων περιοδικών. Και τα αποτελέσματα είναι ήδη ορατά: οι αναγνώστες της εφημερίδας Ντι Τσαιτ αυξήθηκαν το 2006 κατά 120.000 σε σχέση με το 2005. «Η αύξηση αυτή οφείλεται αποκλειστικά στις γυναίκες», λέει ο αρχισυντάκτης Τζοβάνι ντι Λορέντσο.
Ο οικονομικός Τύπος, που απευθυνόταν παραδοσιακά κυρίως στους άνδρες, δεν άργησε να ακολουθήσει. «Το μέλλον είναι γυναικείο - η οικονομική σωτηρία της Γερμανίας περνά από τις γυναίκες» ήταν πρόσφατα ο τίτλος του περιοδικού Capital, ενώ η εβδομαδιαία Wirtschafts Woche δημοσίευε τον κατάλογο των 50 ισχυροτέρων γυναικών της παγκόσμιας οικονομίας.
Μέχρι τώρα επικρατούσε η άποψη ότι οι γυναίκες δεν διαβάζουν πολιτικά και οικονομικά θέματα, προτιμώντας τα πολιτιστικά, τις τοπικές πληροφορίες και τα θέματα της καθημερινότητας. «Λάθος!» αναφωνεί ο ερευνητής Κάρλο Ιμπόντεν, που ζήτησε από τους αναγνώστες των εφημερίδων να σημειώσουν με ένα ηλεκτρονικό μολύβι αυτά που διαβάζουν και το σημείο στο οποίο εγκαταλείπουν ένα άρθρο. «Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι γυναίκες ενδιαφέρονται πολύ για την πολιτική, την οικονομία, ακόμη και τον αθλητισμό, εφόσον τα θέματα αυτά είναι γραμμένα με τρόπο που να τους πηγαίνει», εξηγεί. Οι γυναίκες έλκονται περισσότερο από τις εικόνες σε σχέση με τους άνδρες. Και τους αρέσει τα κείμενα να μην περιλαμβάνουν μόνο αριθμούς, αλλά συγκεκριμένες περιπτώσεις. «Οταν απολύονται κάπου 10.000 άνθρωποι, οι γυναίκες δεν θέλουν να μάθουν μόνο τους αριθμούς, αλλά και τις επιπτώσεις σε συγκεκριμένα άτομα», προσθέτει ο γερμανός ερευνητής. Επιπλέον, μια γυναίκα που ξεκινά να διαβάσει ένα άρθρο φτάνει συνήθως μέχρι το τέλος.
«Οποιος κατακτήσει τις γυναίκες θα κερδίσει τη μάχη», τονίζει ο Ιμπόντεν. Το Internet συνιστά τον μεγαλύτερο κίνδυνο για τον γραπτό Τύπο - και ο κίνδυνος αυτός έχει γένος αρσενικό. Οι άνδρες αναζητούν πληροφορίες στο Διαδίκτυο συχνότερα από τις γυναίκες. Οι διαφημίσεις των καταναλωτικών προϊόντων παραμένουν προς το παρόν στον γραπτό Τύπο, αλλά αυτό θα συνεχιστεί μόνο αν υπάρχει ισχυρό γυναικείο αναγνωστικό κοινό.
(Πηγή: Der Spiegel)
3 σχόλια:
Μια είναι η διαπίστωση τελικά: ακόμα και το marketing θυμάται τις γυναίκες, όταν τις έχει ανάγκη.
Με στεναχωρεί ότι ο τύπος-είτε έντυπος είτε ηλεκτρονικός- ξεχνά ότι πολλές είναι οι γυναίκες που περνάνε το κυριακάτικο πρωινό τους δαβάζοντας εφημερίδες.....
ΕΧΕΙ ΔΙΚΙΟ Ο ΙΜΠΟΤΕΝ
ΚΑΤΙ ΗΞΕΡΕ...
Ερώτηση: ποιός είναι ο Ιμποτεν???
Δημοσίευση σχολίου