Τετάρτη 6 Ιανουαρίου 2010
Ας μιλήσουμε για πολιτισμό...
Φίλοι/ες,
θα απασχολήσω λίγο τη σκέψη σας σήμερα, περιγράφοντάς σας μια εμπειρία, που καταλήγει σε ...πολιτισμικά διλήμματα. Το βασικό θέμα του διλήμματος είναι η συμπεριφορά των Ελλήνων/ίδων στα αδέσποτα ζώα, σε σύγκριση με άλλα κράτη.
Ακούστε την ιστορία μου, λοιπόν, και πείτε μου κι εσείς τις σκέψεις σας:
Δεύτερη μέρα του 2010 και αποφασίζουμε να πάμε μια ημερήσια εκδρομούλα. Καταλήγουμε στη Νέα Ποτίδαια της Χαλκιδικής για ψαράκι και βολτίτσα. Καιρός κρύος και θάλασσα άγρια: ιδανικό τοπίο για συλλογή χειμωνιάτικων εικόνων.
Εκεί λοιπόν που θαυμάζουμε τη δύναμη της θάλασσας και απολαμβάνουμε ένα υγιές κρύο... νιώθουμε μια ζεστασιά στα πόδια μας! Τέσσερα πανέμορφα κουταβάκια, τρίβονται στα πόδια μας, όλο χαρά και με πεινασμένα ματάκια! Τα δύο καφετιά, τα άλλα δύο μαύρα: και τα τέσσερα πολύ χαριτωμένα, με χοντρά κουταβίσια ποδαράκια και σπιρτόζικες φατσούλες!
Παίζουμε αρκετή ώρα μαζί τους και ξεκινάμε να φύγουμε, αλλά τα κουταβάκια έχουν άλλες διαθέσεις: τραβάνε με τα δοντάκια τους τα μπατζάκια των παντελονιών μας και μας υπενθυμίζουν ότι..πρέπει να κάνουμε κάτι. Συνειδητοποιούμε εκείνη τη στιγμή ότι τρέμουν από το κρύο και δαγκώνουν τα δάχτυλα μας, γιατί πεινάνε σα λυκάκια!
Κοιταζόμαστε με τον καλό μου κι αρχίζει η συζήτηση: Τι κάνουμε τώρα? Βλέποντας δύο πιάτα, πέντε φέτες ψωμί και ένα χαρτόκουτο με ένα πατάκι μέσα, καταλαβαίνουμε ότι ανήκουν σε κάποιον/α, ή ότι κάποιος/α ασχολείται μαζί τους, έστω και λίγο.
Πάμε στη διπλανή ταβέρνα να ρωτήσουμε αν ανήκουν σε κάποιον, αλλά κανείς δε γνωρίζει τίποτα. Καταλήγουμε (μετά από αρκετή ώρα σκέψης, χωρίς πλάκα φίλοι/ες μου) στην απόφαση ότι -εφόσον δυστυχώς δεν μπορούμε να τα προσφέρουμε μια μόνιμη στέγη - μπορούμε τουλάχιστον να τα προσφέρουμε ένα εορταστικό γεύμα. Τίποτα αρκετό θα μου πείτε και συμφωνώ, αλλά... μπρος στο τίποτα...Πάμε λοιπόν σε ένα φαστ-φουντ της περιοχής και αγοράζουμε μπιφτέκια και μπόλικο γάλα.
Επιστρέφοντας, βλέπουμε ένα αυτοκίνητο: ένας νεαρός μαύρος κύριος με την κοπέλα του βάζουν τα κουταβάκια στο αυτοκίνητό τους. Μόλις μας βλέπουν, αναστατωμένος -σχεδόν θυμωμένος-ο νεαρός μας ρωτά στα αγγλικά αν είναι δικά μας. Του απαντάμε πως όχι και ότι απλά τα είδαμε και φέραμε λίγο φαγητό!
Μας λέει λοιπόν ο νεαρός ότι ήρθε από Αμερική για διακοπές και την Τρίτη φεύγει: είδε όμως τα κουταβάκια και βεβαίως δεν μπορεί να τα αφήσει σε αυτή την κατάσταση. Θα πήγαινε λοιπόν την Τρίτη να τακτοποιήσει τα απαραίτητα χαρτιά, ώστε να πάρει τα κουταβάκια μαζί του και να τα δώσει σε ένα καταφύγιο (Shelter).
Κι εκεί πιάνω τον εαυτό μου να λέει ευχαριστώ στον νεαρό κύριο γιατί στην Ελλάδα δεν έχουμε καν Shelters for people...μου απαντά: I know... και σωπαίνουμε.
Φαντάζεστε, φίλοι/ες μου, πώς ένιωσα. Αισθάνθηκα..πολύ λίγη να κάνω κάτι πραγματικά καλό και αυτό μου έφερε ντροπή.
Συνεχίζοντας τη βόλτα μας με τον καλό μου, βλέπουμε μια παρέα τεσσάρων ενήλικων σκύλων, που περιμένουν φαγητό έξω από ταβέρνες. Γυρνά ο καλός μου και μου λέει: Φαντάζεσαι τι θα πάθει η σκυλίτσα, όταν πάει και δεν τα βρει εκεί? Η καημένη, θα στεναχωρηθεί πολύ! Βέβαια, θα γεννήσει πάλι σε λίγους μήνες, αλλά...Τέλος πάντων, γραπτό ήταν τα κουταβάκια να γίνουν Αμερικάνοι.
Τι ήταν να το σκεφτούμε αυτό? Σε όλη τη διαδρομή του γυρισμού, συζητούσαμε τι έπρεπε να κάνουμε. Όταν δε, μας προσπέρασε το αυτοκίνητο του αμερικάνικου ζευγαριού, δεν ξέραμε πώς να νιώσουμε: χαρούμενοι που τα κουταβάκια θα πάνε σε καταφύγιο ή στεναχωρημένοι που ξαφνικά τα κουταβάκια αποκόπηκαν από τη μάνα και το περιβάλλον τους?
Σας ρωτώ, λοιπόν καλοί/ές μου φίλοι/ες: τι είναι πολιτισμός?
Είναι πολιτισμένη συμπεριφορά, να προσφέρεις φαγητό και λίγο παιχνίδι σε αδέσποτα ζώα? Ή είναι πολιτισμένη συμπεριφορά να τα προσφέρεις καταφύγιο, αποκόπτοντας τα από το φυσικό τους περιβάλλον?
Είναι αλτρουισμός να προσφέρεις αυτό που μπορείς σε όποιον/α/ο το έχει ανάγκη, ή απλά ένας τρόπος να φύγει η ευθύνη και η ενοχή από μέσα σου, πιστεύοντας ότι έκανες κάτι καλό?
Είναι η Ελλάδα μας μια κόλαση για αδέσποτα ζώα (και όχι μόνο)? Ή μήπως φτάνει ένα χαρτόκουτο, πέντε φέτες ψωμί και ένα ήσυχο χωριό για να μεγαλώσουν υγιή ζώα?
Κι αν ναι, τι γίνεται μετά?Γιατί στο γυρισμό από Χαλκιδική, μετρήσαμε τέσσερα σκοτωμένα ζώα στο δρόμο..κι αυτό σίγουρα δεν είναι πολιτισμός!
Ως επίλογο, θα σας θυμίσω ένα παρόμοιο σκληρό δίλημμα: αυτό του "έργου τέχνης" Guillermo Vargas Habacuc. Είναι πολιτισμός να παρακολουθεί κανείς μια τέτοια έκθεση? Είναι πολιτισμός να θεωρεί κανείς το βασανισμό τέχνη? Ή μήπως έχουμε τρελαθεί τελείως?
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Αναγνώστες
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2011
(23)
- ► Δεκεμβρίου (3)
- ► Σεπτεμβρίου (1)
- ► Φεβρουαρίου (5)
- ► Ιανουαρίου (3)
-
▼
2010
(70)
- ► Δεκεμβρίου (3)
- ► Σεπτεμβρίου (4)
- ► Φεβρουαρίου (11)
- ▼ Ιανουαρίου (13)
-
►
2009
(221)
- ► Δεκεμβρίου (12)
- ► Σεπτεμβρίου (10)
- ► Φεβρουαρίου (34)
- ► Ιανουαρίου (36)
28 σχόλια:
ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΛΛΗΤΗ ΣΟΥ ''ΣΚΥΛΟΜΑΝΑ'' ΤΙ ΤΗΝ ΕΧΕΙΣ!! ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΤΑ ΦΕΡΕΙΣ ΝΑ ΤΑ ΔΩΣΩ ΣΤΟ ''ΠΑΙΔΑΚΙ'' ΕΧΕΙ ΧΩΡΟ ΣΤΟ ΡΥΣΙΟ...ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ!!!!!
Όλα αυτά που ανέφερες Αγνή είναι μια πονεμένη ιστορία που επαναλαμβάνεται καθημερινά στην Ελλάδα με τον χειρότερο τρόπο. Συχνά νιώθω ντροπή και πόνο για όσα συμβαίνουν με τα ζώα στη χώρα μας. Σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες υπάρχουν νόμοι που προστατεύουν τα ζώα. Νόμοι που τηρούνται και με αυστηρές ποινές, που συνήθως δεν χρειάζονται γιατί οι Ευρωπαίοι εταίροι μας που τους θεωρούμε κουτούς , εμείς οι τζάμπα μάγκες, και ρομπότ επειδή έχουν οργανώσει τη ζωή τους και το κράτος για να τα κάνουν όλα πιο εύκολα, έχουν ευαισθησίες και τρυφερότητα για κάθε είδους ζωή. Αν αυτός δεν είναι πολιτισμός τότε τί είναι; Μήπως πολιτισμός είναι ότι θεωρούμε εξυπνάδα τη χύμα κατάσταση που ζούμε; Όλοι. Κρατος και πολίτες; Συγγνώμη, που γίνομαι δυσάρεστος, όπως πιθανόν έγινα και στην Εύη με το προηγούμενο σχόλιο, αλλά δεν μπορούσα να δεχτώ πως ενώ περιμένουμε κάποτε να προοδέψουμε σ' αυτή τη χώρα, τώρα πρέπει να είμαστε και ευχαριστημένοι που επιβιώσαμε!!! Όλη η Ευρώπη μας φτύνει και εμείς νομίζουμε πως βρέχει... Πίσω στα ζώα. Ο ευαίσθητος Αμερικάνος που θεώρησε καθήκον του να προστατέψει αυτά τα ζώα, είναι προφανώς μαλάκας για τους Ελληνάρες μας...Αυτό είναι το επίπεδο, απ' το οποίο υποφέρουν τα ζώα στην Ελλάδα και όσοι συμπολίτες μας δεν είναι Ελληνάρες. Εγώ, σ' ενα χωριό στη Λέσβο βρήκα σε ένα χωματόδρομο ένα σκυλί δεμένο με αλυσσίδα που το είχε βάλλει ένας αγρότης ως φράχτη για να γαυγίζει τα πρόβατα του γείτονα να μην περνούν από κει. Είχε βάλλει, ο πανέξυπνος!!! και ένα σκουριασμένο βαρέλι που έκαιγε από τον ήλιο, για να μπαίνει μέσα το σκυλί. Δυο κομμάτια ξερό ψωμί που είχαν γίνει πέτρες και τα τσιμπούρια στρώμα πάνω στο κορμάκι του. Έσπασα την αλυσσίδα, το πήρα στο αυτοκίνητο, το πήγα στο Σύλλογο ζωοφίλων, το αποπαρασιτώσαμε, το εμβολιάσαμε, το καθαρίσαμε από τα τσιμπούρια και αφού πρώτα προσπάθησα να βρώ κάποιον που θα ήθελε να το πάρει και δεν το κατάφερα, παρεκάλεσα μια φίλη μου Ολλανδή που έκανε διακοπές να το πάρει μαζί της στην Ολλανδία. Το πήρε μαζί με τα χαρτιά που ετοιμάσαμε, και κεί τα δείχνουν σε μια εκπομπή στην τηλεόραση. Το πήρε μια κυρία που έχει μονογονεϊκή οικογένεια. Και τώρα μου στέλνει με μέιλ τις φωτογραφίες του Γκούφη (έτσι τον βγάλαμε) να παίζει με το γιο της. Έτσι απαλύνθηκε η ντροπή και η θλίψη μου από τον πολιτισμό των Ολλανδών....
Συγγνώμη για το μακροσκελές σχόλιο. Ίσως είναι καλύτερα να είσαι ανυποψίαστος για όλα και να ανταλάσσεις πηδηχτούλικες καλημερες με τους ανθρώπους...
Ισως και να έχουμε τρελαθεί,και να μην το έχουμε καταλάβει.
Μα όλο αυτό που βιώνουμε δέν είναι ένα θέατρο παραλόγου;
απορώ για το άτυχο σκυλάκι που "θυσιάστηκε στο όνομα της τεχνης", δέν βρέθηκε ΕΝΑΣ να το λύσει ή να καλέσει κάποια υπηρεσία;
όσο για την "Παιδεία" των Ευρωπαίων, αν ψάξει κάποιος στο διαδίκτυο θα βρεί πολλές αναφορές για κακοποίηση ζώων..
για την "τέχνη", την είδαμε στην εν λόγω έκθεση που έδεσαν τον σκύλο μέχρι θανάτου απο πείνα και δίψα..
η Παιδεία, ούτε φυτρώνει, ούτε χαρίζεται..
διδάσκεται.. και καλλιεργείται..
όσο για τα σκυλάκια που βρήκατε, γνώμη μου είναι οτι καλύτερα να ζούν ελεύθερα με την χορηγεία των ανθρώπων σε τροφή και νερό..
η εξαγωγή στην αλλοδαπήν δέν επιβεβαιώνει την επιτυχή τους εξέλιξη.. ξέρω κάποιους που εξάγουν άλογα.. για τροφή στην "πολιτισμένη" Γαλλία..
γι αυτό επιμένω..
ο Πολιτισμός και η Παιδεία, δέν είναι προνόμιο κάποιου λαού, αλλά δυστυχώς, μονάδων..
ακόμη να προσθέσω οτι οι ευαισθησίες μας σε ένα είδος ζώου, για άλλους, απλά δέν υπάρχουν λόγω οτι είναι τροφή τους..
άρα ένας φαύλος κύκλος είναι όλα στην πραγματικότητα που ζούμε..
καλό βράδυ Αγνή..
@Ευρύνοε
Τη κτηνώδη δολοφονία του σκύλου που αναφέρει η Αγνή και συ ...Χάριν της Τέχνης, όπως και μερικές άλλες περιπτώσεις δεν είναι αρκετές ως ακραίες εξαιρέσεις μερικών ατόμων, να κλονίσουν όλο το σύστημα οργάνωσης που υπάρχει στην Ευρώπη για την περίθαλψη, προστασία και την φροντίδα των ζώων. Οι αρνητικές εξαιρέσεις δεν μπορούν να γενικεύσουν ένα κατακτημένο και οργανωμένο σύστημα
υπέρ των ζώων, μαζί με την αποδεδειγμένη ζωοφιλία των Ευρωπαίων εταίρων μας. Εδώ απλά σπανίζει η ευαισθησία για τα ζώα αλλά και για κάθε μορφή ζωής. Καλά να περνάμε Ευρύνοε , είναι το σύνθημά μας...
@ Και κάτι ακόμα Ευρύνοε
Το πρόβλημά μας είναι ότι αποφεύγουμε την αυτογνωσία. Να ΄συνειδητοποιήσουμε ποιοι και τι είμαστε για να έχουμε τη δυνατότητα να γίνουμε κάποιοι. Όσο χαϊδευόμαστε και πασαλειβόμαστε τους αρχαίους Έλληνες, (είδατε τι σπουδαίο πολιτισμό έχουμε;) τόσο θα βουλιάζουμε μέσα στα Μπαλκάνια.
Φαίδων
Ισπανία και Πορτογαλία..
Νήσοι Φερόες Δανίας..
και λίγο Αμέρικα high scool rodeo Illinois..
και ολίγον από Πολωνία, πρός σφαγεία στο Βέλγιο, Ιταλία, Γαλλία..
για να μην υπενθυμίσω οτι σφαγές ζώων γίνονται στην μακρινή Ασία για να έχουμε χέρια καθαρά οι Ευρωπαίοι..
πού νομίζεις πωλούνται όλα τα γουναρικά;
με τί ζώα γίνονται όλα τα εργαστηριακά πειράματα σε ιατρικό και καλλυντικό επίπεδο;
θέλεις κι άλλα Φαίδων;
και μην μου πείς
"όπως και μερικές άλλες περιπτώσεις δεν είναι αρκετές ως ακραίες εξαιρέσεις μερικών ατόμων, να κλονίσουν όλο το σύστημα οργάνωσης που υπάρχει στην Ευρώπη για την περίθαλψη, προστασία και την φροντίδα των ζώων."
διότι δέν θα πάρω..
όποιος βαυκαλίζεται στο παρελθόν του και μόνο, είναι χαμένος απο χέρι..
και δέν κατάλαβα τί εννοείς με τέτοιου είδους μομφή-υπόδειξη για μένα, χωρίς να γνωριζόμαστε άλλωστε..
το τί εγώ έχω πράξει και τί όχι, το αγνοείς πλήρως..
το οτι ο κόσμος που ζούμε είναι σκατά δέν το κατάλαβες που αναφέρθηκα με πιό λεπτό τρόπο και δέν ήθελα να αναπτύξω όλα τούτα;
θεωρείς οτι είπα κάτι που σε προσβάλει;
όσο για το σύνθημά σας, "καλά να περνάτε"..
χαιρετώ σας..
κι αν είπα κάτι παραπάνω, mea culpa.
@Ευρύνοε
Μιλάμε για την επικρατούσα κατάσταση γενικά στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. Εσύ παίρνεις τα πράγματα προσωπικά. Αυτό δεν με αφορά, αφού ούτε προσωπικά αναφέρθηκα, ούτε στην πρόθεσή μου ήταν κάτι τέτοιο. Απάντησα μόνο στα όσα υποστηρίζεις, γνωρίζοντας τι σημαίνει αντιπαράθεση επιχειρημάτων. Αν εσύ παίρνεις προσωπικά μια συζήτηση που γίνεται με επιχειρήματα για μια κατάσταση που επικρατεί, είναι πρόβλημά σου και μόνον εσύ μπορείς να το λύσεις.
Όσο για την προστασία των ζώωων, η σύγκριση έγινε με τις αναπτυγμένες χώρες και όχι με αυτές της Πολωνίας και της Ασίας, πέραν του ότι τα όσα αναφέρεις για τα γουναρικά, θα έπρεπε να αναφερθείς και στην Καστοριά που βοηθάει τις αναπτυγμένες χώρες να έχουν καθαρά τα χέρια τους.
Να 'σαι καλά
Φαίδων
το αν παίρνω προσωπικά το θέμα, είναι διότι μπήκα να κάνω σχόλιο στο μπλόγκ των Αριστοτέλειων και γίνονται δύο απανωτά σχόλια απο σένα πρός εμένα..
το οτι απομόνωσες μονάχα την Ασία και την Πολωνία, αγνοώντας την Γαλλία το Βέλγιο την Πορτογαλία, την Δανία την Ισπανία, την Αμερική και την Ιταλία, μου υποδεικνύει επιλεκτικά επιχειρήματα για επιβεβαίωση των δικών σου..
όσο για την Καστοριά και πολλές άλλες περιοχές της Ελλάδας θα προσθέσω εγώ, δέν τα έθιξα, επειδή προφανώς τα γνωρίζουμε όλοι..
θεώρησες δηλαδή οτι αυτά που περέθεσα δέν ήταν επιχειρήματα..
ακόμη να προσθέσω για τον Αρκτούρο, την ΕΚΠΑΖ και τόσες άλλες υπηρεσίες προστασίας των ζώων που δέν έχω χρόνο να βάλω λινκς τώρα..
ένα ψάξιμο στο διαδίκτυο αρκεί..
εδω για βοήθεια..
απλώς, είναι μίζερο να βλέπουμε τα λάθη όλου του πλανήτη μόνο στην χώρα μας και να κλείνουμε τα μάτια στο τί συμβαίνει στο εξωτερικό..
γενικά δέν μου αρέσει ο μηδενισμός..
ελπίζω να μην παρεξηγησες το σχόλιο που αναφέρθηκα σε σένα..
όσο για το πρόβλημά μου, σου υπόσχομαι να προσπαθήσω να το λύσω..
να'σαι καλά και καλή συνέχεια.. :)
@Ευρύνοε
Τα σχόλιά μου δεν έγιναν προς εσένα αλλά προς αυτά που έλεγες. Και νομίζω αυτό είναι και το νόημα των Μπλογκς. Η επικοινωνία. Αν πρέπει να σχολιάζουμε ο καθένας κλεισμενος σε μια γιάλα, καλά είναι να το ξέρω, γιατί έτσι δεν χρειάζεται να κάνω κανένα σχόλιο εξοικονομώντας το χρόνο μου. Όπως για την Καστοριά όπως λες ότι το ξέρουμε όλοι, έτσι ξέρουμε όλοι και για την Πορτογαλία, την Αμερική, την Ιταλία και για τον Καναδά με τις μικρές φώκιες προσθέτω εγώ, όπου στο βωμό του χρήματος γίνονται εγκλήματα. Εγώ όμως αναφέρθηκα, όπως ήταν και το κλίμα της ανάρτησης, στην ευαισθητοποίηση των πολιτών, (και επεκτάθηκα και στις χώρες της Ε.Ε. για να έχουμε μέτρο σύγκρισης) απέναντι στα ζώα και στη δυνατότητά τους να προσφύγουν σε υπάρχοντα οργανωμένα κέντρα προστασίας τους. Στην στάση των πολιτών των χωρών απέναντι στα ζώα δηλαδή. Ασφαλώς και τα όσα είπες τα θεώρησα επιχειρήματα γι αυτό και σου απάντησα. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι τα συμμερίζομαι κιόλας. Όσο για τον μηδενισμό και πως όλα τα κακά τα βρίσκουμε στη χώρα μας, μακριά από μένα οι μηδενισμοί. Αδικείς το όνομά σου (Ευρύνοος) όταν μου καταλογίζεις κάτι τέτοιο. Απλά, δεν μπορώ να κλείνω τα μάτια στην πραγματικότητα που μου βγάζει τη γλώσσα και να προσποιούμαι ότι είμαστε σπουδαία χώρα και ισχυρόν έθνος. Αυτά είναι για να αποκοιμίζουν τους πολίτες και να τους καθηλώνουν σε αξίες που δεν έχουν κατακτήσει οι ίδιοι. Ξέρεις καλά όπως όλοι μας, ότι όλα τα προβλήματα, κοινωνικά, οργανωτικά, κρατικά, πολιτικά, νοοτροπιών κ.λ.π που έχουμε στην Ελλάδα, τα έχουν λύσει εδώ και δεκαετίες οι περισσότερες χώρες της Ε.Ε.
Τέλος για τον Αρκτούρο και για την ΕΚΠΑΖ, και όσες άλλες οργανώσεις, ας είναι καλά το μεράκι κάποιων επιστημόνων μας και οι ενισχύσεις της Ε.Ε. για να επαιρόμεθα όσοι απαθείς ότι έχουμε κι απ' αυτό!
Ακόμη να σε πληροφορήσω, από προσωπικές εμπειρίες, ότι η Ε.Ε. μας στέλνει κονδύλια και για την προστασία των ζώων (σκυλιά γάτες κ.λ.π.) τα οποία κονδύλια δίδονται στους δήμους για να παραδοθούν στη συνέχεια στις ζωοφιλικές οργανώσεις και στους συλλόγους. Ε, λοιπόν , αυτοί οι σύλλογοι φτύνουν αίμα για να πάρουν τα χρήματα τής Ε.Ε. από τους δήμους της χώρας.
Τέλος, δεν υπάρχει καμία παρεξήγηση από πλευράς μου, όσο κατανοούμε την ανάγκη να διεξέλθουμε έναν διάλογο. Γιατί αυτή είναι η ουσία και όχι οι προσωπικές ευαισθησίες που τις αυτοπροκαλούμε χωρίς λόγο.
Να 'σαι καλά
Φαίδων είπες
"Σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες υπάρχουν νόμοι που προστατεύουν τα ζώα. Νόμοι που τηρούνται και με αυστηρές ποινές, που συνήθως δεν χρειάζονται γιατί οι Ευρωπαίοι εταίροι μας που τους θεωρούμε κουτούς , εμείς οι τζάμπα μάγκες, και ρομπότ επειδή έχουν οργανώσει τη ζωή τους και το κράτος για να τα κάνουν όλα πιο εύκολα, έχουν ευαισθησίες και τρυφερότητα για κάθε είδους ζωή. Αν αυτός δεν είναι πολιτισμός τότε τί είναι; Μήπως πολιτισμός είναι ότι θεωρούμε εξυπνάδα τη χύμα κατάσταση που ζούμε; "Όλοι. Κρατος και πολίτες
αυτό εννοώ μηδενισμό..
δέν είναι απαραίτητο άλλωστε να αποδέχονται όλοι τις ιδέες των άλλων, αλλά θα ήταν καλό να συμμετέχουν..
σπουδαία χώρα η Ελλάς και ισχυρόν έθνος;
ανέκδοτο μου ακούγεται..
ποτέ δέν το ισχυρίστηκα, ο επαίτης της Ευρώπης έχουμε καταντήσει και το ξέρουμε αυτό..
βέβαια πρός χάριν του λόγου, μπορεί να θελήσουμε να προβάλλουμε κάπως υπερβολικά τις ιδέες μας, αλλά στον διάλογο όπως και στην κοινωνία, μετράει η αγάπη και η φιλότητα
προφανώς δέν δικαίωσα το όνομά μου (Ευρύνοος) άρα και δέν θα συνεχίσω τον διάλογο..
μιά και δέν συμμερίζεσαι τα επιχειρήματά μου, αφού συμμερίζομαι σημαίνει συμμετέχω-αποδέχομαι..
καθώς και οτι τα σχόλια έγιναν όχι σε μένα αλλά σε αυτά που έλεγα, να θυμίσω αυτό που είπες, οτι "έχω κάποιο πρόβλημα που πρέπει να λύσω", όπως και υποσχέθηκα να το προσπαθήσω..
χαιρετώ σας και ζητώ συγνώμη για την μεγάλη χρήση του χώρου των Αριστοτέλειων :)
Λενάκι,
το σκέφτηκα να σου τα φέρω, αλλά α) ήταν τέσσερα και έπρεπε να μείνουν μαζί, β) ξέρω ότι έχεις μαζέψει ήδη πολλά, γ) σκεφτήκαμε τον κύριο Τζίμη (μου φαίνεται το όνομά του είναι αυτό) που προστατεύει αδέσποτα. Είχαμε πάρει απόφαση να ρωτήσουμε αυτόν τι να κάνουμε, την επόμενη μέρα (καθώς γιορτή και δύσκολα ενοχλείς..). Να ναι καλά τα παιδιά, που τα πήρανε. Αν και λυπάμαι τη σκυλίτσα μαμά πολύ..
@Ευρύνοε
Το σχόλιό μου που αναφέρεις ως μηδενιστικό είναι σχεδόν ο κανόνας. Οι εξαιρέσεις Ελλήνων που σκέπτονται και δεν έχουν πρόβλημα να εκθέσουν τη γνώμη τους και τον εαυτό τους δημόσια, ως εξαιρέσεις, απλά επιβεβαιώνουν τον κανόνα και όχι τον μηδενισμό.
Συμφωνώ ότι στον διάλογο μετράει ΚΑΙ η αγάπη και η φιλότητα, που δεν πρέπει όμως να εμποδίζουν την ελικρινή και ευθεία κατάθεση της άποψης του καθενός.
Σου είπα ότι δεν δικαιώνεις το όνομά σου ΟΤΑΝ μου καταλογίζεις μηδενισμό. Εσύ θα κρίνεις αν μου τον καταλογίζεις.
Δεν συμμερίζομαι τα επιχειρήματά σου, σημαίνει δεν δέχομαι την ορθότητά τους, (πάντα κατά την άποψή μου) χωρίς να σημαίνει ότι δεν σέβομαι την άποψή σου. Αλλά οι άνθρωποι, ειδικά οι Ευρύνοες πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να διεξέρχονται με ψυχραιμία και τα δυσκολότερα πράγματα, εστιάζοντας στην ουσία του θέματος και όχι στην τάση τους για παρεξήγηση.
Προσωπικά Ευρύνοε σου απευθύνθηκα με το όνομά σου και σχολίασα τις απόψεις σου ευθεως.΅Εσύ τα είπες στην πεθερά (Αγνή) για να τ' ακούσει η νύφη. (εγώ). Παρ' όλο που αυτός δεν είναι ο υγιής τρόπος επικοινωνίας,δεν το σχολίασα. Με αναγκάζεις όμως να το κάνω τώρα.
Ελπίζω πως η κατάχρηση του χώρου των Αριστοτέλειων, ιδιαίτερα από μένα, θα εκληφθεί από την Αγνή, ως επιτυχία της ανάρτησής της.
Και για το σημείο που θεώρησες παρεξηγήσιμο, το επαναλαμβάνω ελπίζοντας πως τωρα θα το καταλάβεις καλύτερα:
"Αν εσύ παίρνεις προσωπικά μια συζήτηση που γίνεται με επιχειρήματα για μια κατάσταση που επικρατεί, είναι πρόβλημά σου και μόνον εσύ μπορείς να το λύσεις."
Αν ΄παίρνεις προσωπικά τη συζήτηση για ένα θέμα, τότε και μόνο είναι πρόβλημά σου Ευρύνοε.
Κλείνω ανεπιστρεπτί, εκφράζοντας την απογοήτευσή μου για το ότι δεν μπορέσαμε να καταλήξουμε πουθενά, όπως συνήθως συμβαίνει στη χώρα μας όπου συζητάμε ώρες και ώρες αλλά αποτέλεσμα μηδέν. Γιατί οι συζήτήσεις μας δεν είναι εστιασμένες στο θέμα. Δεν ειναι στοχευμένες. Μας τρώνε οι παρεξηγήσεις. Κρίμα.
Φαίδωνα και Ευρύνοε,
Χαίρομαι πάρα πολύ για το θερμό σας διάλογο και που "κάνατε κατάληψη" στο τσαρδάκι μας. Τιμή μας να καταλαμβάνουν χώρο και να συζητούν δύο γερά μυαλά της blogόσφαιρας.
Επίσης, χαίρομαι πολύ που όλοι το πήραμε προσωπικά το θέμα των αδέσποτων: και χαλάμε το στομάχι μας, και χαλάμε τη ζαχαρένια μας και διαφωνούμε. Δεν είναι τυχαίο που αυτό το διάλογο κάνουν πολίτες που πράττουν κι όχι θεωρητικολογούν σε σχέση με το θέμα. Μόνο αν έχεις ευθύνη, παίρνεις προσωπικά σχετικές γνώμες και επιχειρημτολογείς. Αν δεν έχεις την αίσθηση ευθύνης για κάποιο θέμα, δε σε νοιάζει και η γνώμη του άλλου.
Η ντροπή που νιώθουμε, Φαίδωνα είναι κοινό αίσθημα: ακριβώς αυτό ένιωσα. Ντροπή που εκείνη τη στιγμή δεν υπήρχε κάτι, κάποιος διαθέσιμος να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε. Τι να λέμε για νόμους στην Ευρώπη και τι να συγκρίνουμε.Πραγματικά,ειδικά η Ολλανδία, μας είχε εντυπωσιάσει και εμάς για τη θέση που έχει πάρει, ως κράτος, απέναντι στα αδέσποτα: είχε να το λέει η Εύη, όταν πήγαμε! Ένα αδέσποτο δεν είδαμε!!
Όσο για την αθλιότητα στην Ελλάδα στη στάση μας για τα αδέσποτα, συμφωνώ. Φτάνει να θυμηθούμε τις φήμες για τα αδέσποτα στους Ολυμπιακούς αγώνες: για να βγει μια φήμη... σαν ιδέα έστω υπήρξε..
Συμφωνώ ότι η Ελλάδα έχει μείνει ..τριτοκοσμική, όχι μόνο σε θέματα αυτού του είδους ζωής αλλά και άλλων, πιο κοντινών στο είδος μας..
Συμφωνώ και μαζί σου Ευρύνοε, ο πολιτισμός και η παιδεία πολλές φορές, ακόμη και σε χώρες με πιο ευαίσθητους θεσμούς, είναι πάλι θέμα μονάδων. Κι έχεις δίκιο, ότι η ασχήμια υπάρχει παντού, όχι μόνο στην Ελλάδα. Όπως υπάρχει παντού και η βία και η εμπορευματοποίηση ζωής κάθε είδους.
Απλά, ως γνωστόν, στην Ελλάδα...το κράτος, ως θεσμός, αφήνει το θέμα στις υποσημειώσεις.Καλά που υπάρχουν, πολίτες που σκέφτονται και παλεύουν,όπως και κάποιες μη κυβερνητικές οργανώσεις. Αλλά και πάλι μερικές από αυτές έχουν αμφιλεγόμενα τα κίνητρα, που και πάλι λόγω έλλειψης θεσμών και νόμων δεν περιορίζονται και δεν ελέγχονται. Και εντέλει, όπως το λες, σκατά κόσμος: το ανθρώπινο είδος μεταλλάχθηκε κι έγινε αιμοβόρικο: σε όλα τα είδη ζωής και ανά τον κόσμο, συμφωνώ απόλυτα. Τα links που έβαλες, με ανατριχιάσανε!
Πολύ ωραίος ο διάλογος, δυνατός και.. ευχαριστώ που εκφράζετε την αντίφαση των συναισθημάτων και σκέψεων μου. Και οι δύο τελείως μέσα στο πνεύμα της ανάρτησης.
Θα σας μαλώσω όμως για ένα: με παρασύρατε και κόντεψα να κάψω τη χορτόσουπα!!
τί έγινε ρε παιδια ;;;
πω , πω...ανάψανε φωτιές,μια μέρα απουσίασα από το σπιτάκι μας και πήραμε φωτιά... χιούμορ κάνω μη μου φουντώνετε . στο blog μας σφάζονται παλλικάρια Αγνή όπως κατάλαβα. Πέρα από την αντιπαράθεση που απ' ότι είδα οξύνθηκε κάποια στιγμή, καταλήγουμε στο σοφό συμπέρασμα ότι θα υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα του άλλου να λέει την άποψη του - που αν κατάλαβα - παρότι ξανθιά - δε λέτε και διαφορετικά πράγματα - απλά τα εξετάζετε από διαφορετικό πρίσμα (α ρε μαμά φιλόλογε που λέει και ο γιός μου ).
Άλλωστε Φαίδωνα μου , για να μιλήσω και επί προσωπικού με αφορμή την προηγούμενη ανάρτηση μου, και πάλι θεωρώ ότι έχουμε πει το ίδιο βλέποντάς το από διαφορετική οπτική - το ποτήρι είναι μισοάδειο ή μισογεμάτο.
Όπως το δει ο καθείς - και ανάλογα σε τί κατάσταση είναι τη στιγμή που το βλέπει. Τέλος πάντων , χαιρετίζω τον εποικοδομητικό διάλογο και επιμένω να είμαι αισιόδοξη παρά τα όσα δεινά μας κατακλύζουν .
χαιρετώ τους δυο αγαπητούς φίλους και πάντα ανοιχτό το σπίτι μας για διάλογο .
φιλιά
(α ρε Αγνή , α ρε Αγνή )
@Aγνή
Αγνή μου, σ' ευχαριστώ, αλλά δεν υπήρξα ποτέ δυνατό μυαλό όπως λες. Έχω ένα μυαλό όμως από τα σπάνια: Είναι μυαλό στοιχειώδες, βασικό! Αυτό δεν συναντάται συχνά. Και έχει και μια ιδιαιτερότητα αυτό το μυαλό: Να λέει ξεκάθαρα αυτό που πιστεύει, σε ένα κόσμο, όπου κοινωνικά και πολιτικά correct είναι το στρογγύλεμα.
@Evi
Δεν έγινε τίποτα Εύη μου. Γιατί τέτοιος πανικός; Μια προσπάθεια για διάλογο έγινε και απέτυχε. Τα συνηθισμένα δηλαδή. Ξέρεις εσύ κανένα διάλογο που να πετυχαίνει;
Καλό ξημέρωμα και στις δυό σας
Εγώ τώρα τι να πώ?????
Είμαι σε δίλημμα με όσα έχουν γραφτεί.
Αγαπάω τα ζώα, και όταν στο δρόμο μου συναντάω αδέσποτα πονάει η ψυχή μου.
Υπάρχουν άνθρωποι που αγοράζουν ένα σκυλί και αφού παίξουν μαζί τους για λίγο διάστημα μετά τα βαριούνται και τα παρατάνε.
Αυτό είναι πολιτισμός?
Αλλά τι να πείς, όταν στο εξωτερικό υπάρχει φροντίδα για τα αδέσποτα και εδώ στην Ελλάδα άμα πάρεις τηλέφωνο να πείς ότι έχεις βρεί ένα αδέσποτο θα σου πούν: "Και εμείς τι θέλετε να κάνουμε? Πάρτε το σπίτι σας."
Με ρώτησε εμένα κανένας αν έχω την οικονομική δυνατότητα να το φροντίσω όσο και να το αγαπάω????
Α ρε Αγνή, α ρε Αγνή....
Καλό βραδάκι.
Πολλά φιλιά.
@ φαίδωνα
πανικός ; εγώ πανικός ; δεν έχω λόγο αγαπητέ μου φίλε . (άλλωστε σπανιότατα πανικοβάλομαι ...μέχρι που εκνευρίζονται οι γύρω μου δηλαδή...είμαι πέρα βρέχει )
απλά αυτό ήταν μια προσπάθεια χιούμορ ..μάλλον απέτυχε ή παρερμηνεύτηκε - μεταφράστηκε ως πανικός - never mind. χάνει το χιούμορ μου στα γραπτά μάλλον .
κατά τη γνώμη μου πάντως οποιαδήποτε μορφή διαλόγου είναι κέρδος -ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα . Αφήνει κάτι εννοώ . άλλωστε ο καθένας από μας κουβαλάει τις ιδαιτερότητές του που κάτι έχουν να δώσουν στους άλλους αρκεί να μπορούμε να τις δούμε και να τις αναγνωρίσουμε- αξιοποιήσουμε .
@σαββίνα
όλα είναι σχετικά μάλλον και ερμηνεύονται κατά πως μας βολεύει τελικά για το τί είναι πολιτισμός - δυστυχώς ...
σωστά το έθεσες. -φιλιά στον σύζυγο αγαπητή φίλη.
(....α ρε Αγνή...)
χαχα... καληνύχτες σε όλους
(διαβάζω ...ακόμα ουφ )
Μετά από τόσα σοβαρά σχόλια λίγο μου μένει να πω. Μόνο θα πω ότι πρώτα απ'όλα πρέπει να αρχήσουμε να σεβόμαστε τον εαυτό μας και των άλλων μαζί, την χόρα και την παράδοση μας, την φύση και τα άρχαία, και το σεβασμό για τα ζωα θα ερθεί από μόνο του. Μεγάλη UTOPIA, ε;
Φιλάκια, και ωραία σηζήτηση!!!
ελπιζω να μου επιτρεψεται να πω τη γνωμη μου... 1) οσον αφορα τον πολιτισμο των ευρωπαιων, θα τον γνωρισετε καλητερα αν βρεθητε ποτε στη χωρα τους σε μια κατασταση αναλογη των κουταβιων!!!!!!!! η εκπλιξη σας σιγουρα δεν θα ειναι ευχαριστη.... κ μην κοιτατε τα φουμαρα που μας πουλανε για συμπεριφορες απεναντη στα αδεσπωτα γιατι ο κυριος λογος που δεν υπαρχουν αδεσπωτα στη βορεια ευρωπη ειναι πως δυστυχως για αυτα ειναι αδυνατο να επιζησουν χωρις βοηθεια σε τοσο αφυλοξενο περιβαλον! γεια παραδειγμα τις τελευταιες μερες που εχει μειων 20 βαθμους κ τοσο χιονι πως να επιζεισει ενας σκυλος η μια γατα? τι θα φαει?? κ πως θα κρατισει το κορμακι του ζεστο εξω στα χωραφια?? κανατε καμια βολτα στην ευρωπαικη υπαιθρο κανενα φθηνοπορο να τα δειτε να γυρναν ψαχνοντας φαγητο? κ το γα**το ειναι πως δεν ξερουν πως να επιβιωσουν κ πεθαινουν με το πρωτο χιονι!!!! μην υποτιματε τους εαυτους σας κ μην ηρωποιητε καπιον που εκλεψε τα παιδια απο τη μανα ταζοντας μια πιο πλουσια ζωη... το παθανε πολλοι συνανθρωποι μας στη χωρα μας τις προηγουμενες δεκαετιες......
Εύη,
να είσαι πάντα αισιόδοξη και χαμογελαστή, γιατί από αυτή την αισιοδοξία κλέβουμε και οι υπόλοιποι πού και πού...
Σαββίνα,
άσε.. τις ίδιες ακριβώς σκέψεις και διλήμματα είχα κι εγώ. Εκτός αυτού, τα σκυλάκια ήταν τέσσερα, δεν είχα καμία ελπίδα να κάνω κάτι παραπάνω. Πραγματικά, νιώθεις πολύ βλάκας όταν τηλεφωνείς και σου λένε πάρ'το σπίτι σου: μου έχει τύχει κι εμένα αυτό..
Σαββίνα κι Εύη,
τι με μαλώνετε??? Α ρε Αγνή και α ρε Αγνή... Τι να κάνω που το θέμα ήταν φλέγον???
Εμένα πάντως, όπως και της βερόνικας, μου άρεσε η συζήτηση του Ευρύνοου και του Φαίδωνα: και νομίζω καταλήγει κάπου. Ότι είναι τόσο αδιάφορη η ελληνική κοινωνία ως θεσμός, στο θέμα των αδέσποτων, που οι ευαισθητοποιήμενοι πολίτες σχέδον θυμώνουν. Και μπορεί να διαφωνούν εντέλει άτομα που υποστηρίζουν σχεδόν ίδιες απόψεις, γιατί το θεσμικό πλαίσιο τέτοιων διαλόγων στην Ελλάδα είναι μπάχαλο.
Και πάλι τονίζω, δεν είναι τυχαίο που ο θερμός διάλογος έχει γίνει από δύο ανθρώπους που σκέφτονται παραπάνω και είναι ευαισθητοποιημένοι με το θέμα.
(Την επόμενη φορά, Σαββίνα κι Εύη, θα γράψω τις απόψεις μου για το γάμο. Να δείτε τι θερμό διάλογο θα κάνουμε όλοι/ες μαζί μετά)..χιχιχι!
Λάμπρο,
ίσως και να έχουμε τρελαθεί λες, και να μην το καταλαβάμε??
Αλλά, πάλι, αν δεν το είχαμε καταλάβει...δεν θα ήμασταν πιο χαρούμενοι?
Βέβαια, έχεις δίκιο. Στην Ελλάδα, όλοι/ες κάνουμε ό,τι θέλουμε, οπότε με βάση το ρητό "Τρελός είμαι, ό,τι θέλω κάνω..) μπορεί...και να είμαστε σε ένα εθνικό φρενοκομείο!
Υπό αυτή την έννοια, θα έπρεπε εσύ, εγώ και οι υπόλοιποι/ες συνάδελφοι να είμαστε πάμπλουτοι.
Άστο Λάμπρο, δε τρελαθήκαμε!!
βερόνικα,
σε μια τέτοια ουτοπία έπρεπε να ζούμε και αυτά να ήταν ...εφιαλτικά σενάρια παρανοϊκών σκηνοθετών..
ωραία δε θα ήταν?
Στην Ισπανία, αλήθεια, τι γίνεται με τα αδέσποτα?
Κώστα,
καλώς ήρθες κι ευχαριστούμε ου λες την άποψή σου. Έχεις δίκιο σε αυτό που λες. Η σκέψη του αποχωρισμού των κουταβιών από τη μάνα ήταν...άσ'τα να πάνε. Κανείς δεν εγγυάται τίποτα για τη μοίρα τους. Μακάρι να μπορούσα να κάνω κάτι.. Βλακεία βέβαια, που δε ζήτησα κάποιο η-μέηλ, κάτι..να επικοινωνήσω μαζί τους.
@αγνή
έχουν τα κουτάβια e- mail? ....
Εδώ στην Ισπανία τα έχω δεί όλα. Έιδα από μικρή ένας αγρότης να βάλει μία αλυσιδα στο λαιμό του ένος πανέμωρφος σκύλος και το κρέμασε από ένα δένδρο. Έιδα άλος να τον φορτοσει με πετρες να τι σέρνει χορίς λόγο.... Τα τελευταια 10 χρόνια αρχήσανε να κάνουν διαφιμήσεις στην τηλεόραση να μην τα αγοράσουν να κάνουνε δώρα στα παιδιά στα χριστουγεννα και να τα εγκαταλιψουν όταν έρχεται το καλοκαίρι και πάνε διακοπές, τόσα ζώα βρήκανε σκοτομένα στους δρόμους δεν μπωρείς να φανταστείς...
Αν θέλει κάποιος με τα λεφτά του να τους πάρει...
Αν τους πάρεις εσύ και τους πας στα δημοτικά η ιδιοτικά σπίτια που τους πρωσέχουν...
Αν πας στο δημαρχείο και το λες, τους πάρουν, περιμένουν λίγο να δουνε αν κάποιος τους υοθετήσει και, αν δεν είναι έτσ,ι τους σκοτόνουν.
Αλλά στις πόλεις και στα χωριά δεν βλέπουμε αδέσποτα, απαγορέυεται, πρέπει να το λες στο δημαρχείο.
Οπως βλέπετε ουτε εμείς πάμε καλά, καθόλου καλά.
Φιλάκια, φίλες μου.
Δημοσίευση σχολίου